Verzend en retourproces

Verzenden

Zodra de bestelling is geplaatst, gaat Huismerken.nl over tot het verzenden. Huismerken.nl werkt met verschillende magazijnen van diverse partners door heel Europa. Hierdoor kan het voorkomen dat 1 bestelling verzonden wordt vanuit verschillende magazijnen.

Zodra de levering klaar staat om verzonden te worden, ontvang jij als klant een track & trace-code zodat jij kunt zien waar jouw bestelling blijft.

  • Vervoersbedrijf: Huismerken.nl werkt samen met zijn partners met verschillende vervoersbedrijven. In Nederland is dat vaak DPD, PACKS of PostNL. Bij buitengewoon grote artikelen gebeurt de levering via een speciaal leveringsbedrijf afhankelijk van jouw woonplaats.
  • Levertijden: producten die op voorraad zijn, daar staat de verwachtte levertijd ook bij. Meestal is dit 3-5 werkdagen. 
Jouw pakket gaat verschillende verzendfasen door:
  1. Aanmelding: hier krijgt jouw bestelling voor elk pakket(doos) een eigen label en barcode. Op dit moment is jouw bestelling nog niet opgehaald bij het magazijn door de betreffende vervoersbedrijf.
  2. Pick up + schatting: de betreffende vervoersbedrijf haalt jouw pakket bij 1 van onze magazijnen op. Hier wordt meteen een verwachte levermoment geschat/ingepland. Meestal komt hier dan de volgende dag te staan met een specifieke tijdsbestek.
  3. Onderweg + levering: jouw pakket is onderweg. Als jij jouw pakket aanneemt, dan is dat natuurlijk geweldig! Ook komt het voor dat je geen tijd hebt om jouw pakket te ontvangen, dan is het afhankelijk van vervoersbedrijf wat er met jouw pakket gedaan word. Dit kan namelijk bij de buren worden afgeleverd of er kan een nieuwe bezorgdatum worden afgestemd via de track & trace-website. Houd dus altijd goed de tracking website in de gaten voor de laatste updates.

Retourneren

Het kan natuurlijk voorkomen dat u om welke reden dan ook, uw bestelling wilt retourneren. Wij hanteren een 14 dagen retourbeleid.

Hier kun je ons retourbeleid zien.

  1. Meld jouw retour via deze pagina aan.
  2. Je ontvangt binnen 3 dagen een mail met de instructies en bijbehorende pakketzegel(s).
  3. Je stuurt je bestelling retour volgens onze instructies
  4. Zodra ons magazijn jouw retourzending ontvangt, controleert de betreffende afdeling binnen 10 dagen of alles goed is ontvangen. Mocht overleg nodig zijn, dan ontvang je van ons een e-mail hierover.
  5. Zodra jouw ontvangen retourpakket goed is gekeurd, zorgt de betreffende afdeling binnen 10 dagen dat wij het bedrag overmaken naar de oorspronkelijke betaalmethode.